• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Hjälp mig komma vidare, samlingslån

Conrad

Kunnig medlem
Poäng: 217
Blev medlem
16 Januari 2019
Meddelanden
181
Mottagna reaktioner
72
Poäng
217
Prova att ring runt till de olika långivarna och förklara din situation. Många är väldigt hårda, men jag har varit med om att få sänkt månadskostnad. Vissa långivare erbjuder amorteringsfritt med anledning av corona (tex SEB tror jag). Kollat möjlighet till betalningsfria månader? Ta även kontakt med en budget och skuldrådgivare i din kommun. Jag vet att det kan kännas hopplöst, men på något sätt ordnar det sig! Försök att hanka dig fram så länge det går innan du tar steget att söka samlingslån med så bra förutsättningar som möjligt.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

DN1981

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
20 December 2018
Meddelanden
981
Mottagna reaktioner
398
Poäng
497
Svårt att säga, jag fick lån i juli med 21% och ca 8 FF (250.000). Jag tycker du kan prova på Lendo eller advisa (jag valde Lendo)
 
N

nelson

Gäst
Poäng: 0
Vad är den stora skillnaden mellan tex Lendo och Advisa kontra Sambla?

Jag funderar på att testa ikväll. Har inget att förlora och är redo att betala hög ränta så länge allt slås ihop och jag får chansen att återställa min ekonomi.

Jag såg att Sambla har en kampanj där man får 1% i återbäring av lånesumman. Detta för mig att vilja köra där men Advisa känns fortfarande tryggare enligt forumets ord generellt sätt. Vad är era rekommendationer?

Som det ser ut nu har jag lyckats förhandla med SEB om nedsatt månadskostnad men resten av bankerna är skithårda.
 
N

nelson

Gäst
Poäng: 0
Hej och förlåt för att jag bumpat denna tråd ett antal gånger.

Jag behöver bara fråga er kunniga en sists sak - Hur kunde mitt kreditbetyg försämras från 9.8 till 10.1?? Jag blir inte klok på detta!

Tog ut mitt underlag hos minuc för att inspektera vidare men vill verkligen ha hjälp att fatta..
 

Zaozi

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 637
Blev medlem
27 April 2020
Meddelanden
1 298
Mottagna reaktioner
689
Poäng
637
Hej och förlåt för att jag bumpat denna tråd ett antal gånger.

Jag behöver bara fråga er kunniga en sists sak - Hur kunde mitt kreditbetyg försämras från 9.8 till 10.1?? Jag blir inte klok på detta!

Tog ut mitt underlag hos minuc för att inspektera vidare men vill verkligen ha hjälp att fatta..

Vad har du gjort sedan sist? Nya lån? Höjt lån? Någon kredit som börjat synas på uc?
 

Brorsan

V.I.P
Poäng: 617
Blev medlem
12 Maj 2019
Meddelanden
996
Mottagna reaktioner
632
Poäng
617
Har du provat att få betalningsfri månad, eller kanske amorteringsfritt nån månad? Försök med det hos de som du betalar mest till varje månad. Lyckas du så tar du dom pengarna till att betala på minsta skulden/skulderna så länge du kan innan du söker samlingslån. Kan du sänka din UC kommer dina chanser till ett samlingslån öka och dessutom bättre ränta. Kanske har du även nåt som ligger hemma o skräpar som du kan sälja av för att snabbt bli av av med dina minsta skulder.
 
N

nelson

Gäst
Poäng: 0
Tja! Hoppas alla mår bra.

Jag vill bara uppdatera er i min situation till de fina som brydde sig.

Fick nog efter tjafset med UC och månadens uppdatering och prövade söka samlingslån hos A*visa på 370k. Har fått erbjudande via Nystart på 300k men de kräver medsökande och drog snabbt tillbaka sitt "erbjudande" - den enda som kan ställa upp är en släkting som har pension enbart, förvisso bra UC score. Tror inte jag vill utsätta denna individ för detta ansvar efter jag har funderat på det och jag tror inte heller att jag hade blivit accepterade hos de ändå även med medsökande.

Har också fått Avida 100k samt Collector 50k. Funderar på att försöka ta ut båda dessa istället. OM man ens kan det? Och om jag blir beviljad givetvis.

Avida kommer jag nog ge mig nog försöka ge mig på och slå ihop smålånen. så får jag försöka att slå ihop allt igen i Januari när mitt score lugnat sig lite och FF har försvunnit.

Hade verkligen uppskattat vilken input som helst. Känns som att jag håller på att bli galen av detta.
 

Amiro

V.I.P
Poäng: 357
Blev medlem
21 Oktober 2020
Meddelanden
588
Mottagna reaktioner
150
Poäng
357
Tja! Hoppas alla mår bra.

Jag vill bara uppdatera er i min situation till de fina som brydde sig.

Fick nog efter tjafset med UC och månadens uppdatering och prövade söka samlingslån hos A*visa på 370k. Har fått erbjudande via Nystart på 300k men de kräver medsökande och drog snabbt tillbaka sitt "erbjudande" - den enda som kan ställa upp är en släkting som har pension enbart, förvisso bra UC score. Tror inte jag vill utsätta denna individ för detta ansvar efter jag har funderat på det och jag tror inte heller att jag hade blivit accepterade hos de ändå även med medsökande.

Har också fått Avida 100k samt Collector 50k. Funderar på att försöka ta ut båda dessa istället. OM man ens kan det? Och om jag blir beviljad givetvis.

Avida kommer jag nog ge mig nog försöka ge mig på och slå ihop smålånen. så får jag försöka att slå ihop allt igen i Januari när mitt score lugnat sig lite och FF har försvunnit.

Hade verkligen uppskattat vilken input som helst. Känns som att jag håller på att bli galen av detta.


Jag ligger i liknande situation men har ju bättre inkomst 330 tror pga din inkomst du fick 50 resp 100 .... men jag tycker du borde ta dom båda betala av alla små lån och skärp dig inga dumheter ta pengarna och betala av dom värsta små .... sen vänta tills nästa år tills du får bra betyg och kanske bättre inkomst och ta ett större
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp